EpiDiverse: PhD position

EpiDiverse: contrato PhD

The Marie Sk?odowska-Curie European Training Network Epidiverse - Epigenetic Diversity in Ecology is offering 15 vacancies for PhD position at its partner institutes located in The Netherlands, Germany, France, Spain, Czech Republic, Italy and Austria.

The RP10 project aims to evaluate the role of DNA methylation in plant responses to herbivory and will be developed within the Plant-Animal Interactions group at Estación Biológica de Doñana (EBD-CSIC). We are seeking a highly motivated and enthusiastic plant biologist with a Master of Science in Ecology, Plant Science or related fields, and background in plant-herbivore interactions, molecular biology and/or (epi)genetics.

If you are interested in developing your research under the challenges of combining knowledge and practices from several of those disciplines and are eager for transnational mobility please visit www.epidiverse.eu for eligibility criteria and further details. Deadline for applications is 24th November 2017.

Epidiverse - Epigenetic Diversity in Ecology, una red de formación Europea del Programa ETN -Marie Sk?odowska-Curie, ofrece la posibilidad de desarrollar 15 proyectos PhD en diferentes instituciones europeas ubicadas en Holanda, Alemania, Francia, España, República Checa, Italia y Austria.

El Proyecto RP10 evaluará el papel de la metilación del ADN en la respuesta de las plantas frente a herbívoros y se desarrollará dentro del grupo de Interacciones planta-animal de la Estación Biológica de Doñana (EBD-CSIC). Se precisa un Biólogo con grado master en Ecología, Biología Vegetal o similar, con experiencia en estudios planta-herbívoro, biología molecular y/o (epi)genética y una profunda motivación para abordar estudios que combinen diferentes aproximaciones y técnicas dentro de estos campos.

Si tienes un alto interés en ser investigador y desarrollar tu trabajo en un equipo multidisciplinar y transnacional visita la web www.epidiverse.eu donde podrás encontrar los criterios de elegibilidad y otros detalles. El plazo de presentación de solicitudes es el 24 de noviembre de 2017.

Finalist European Natura 2000 Award

We are very happy to announce that the application entitled "Reinforcing the roles of remote sensing in Natura 2000 monitoring" presented by our colleague Ricardo Díaz-Delgado has been...

Pedro Jordano advisor on scientific matters related to COVID-19 and its future consequences of the Spanish Ministry of Science

Pedro Jordano is a member of the Multidisciplinary Working Group that advises and supports the Ministry of Science and Innovation in matters related to COVID-19 and its future consequences.

Follow the temporal evolution of Covid19 cases in Spain

EBD-CSIC Spatial Ecology group, led by Luis Santamaría, is offering regularly updates of the cases and fatalities caused by Covid19 in Spain.